fredag den 30. juni 2017

TOKYO - DAG 1

Første dag i Tokyo. En varm velkomst, men en anelse trist og grå. Det resulterede i en turistgruppe fra en anden verden, efter vi havde plyndrede en lokal købmand for alle hans paraplyer.


Vi startede i bydelen, Shimbashi, hvor vi så japansk metabolisme fra efterkrigstiden og så gik vi  til Ginza, hvor vi så utallige high-tech butiksfacader der alle forsøgte at være mere iøjenfaldende og bemærkelsesværdige end konkurrenten inde ved siden af.


Det meste af eftermiddagen og aftenen gik med at se blot et enkelt programsat værk, Sendai Mediatheque, i Sendai der ligger 350 km nord for Tokyo. Åbne grundplaner, jordskælvssikret konstruktion og en transparent facade, som serverede panoramaudsigt henover en stor allé af trækroner langs en af Sendais hovedveje, var nogle af de interessante fokuspunkter ved værket. Det bliver den mest nordlige destination på turen.


Vores meget beskuede og muskuløse islænding (Björn) blev for kort tid siden modtaget med klapsalver af resten af holdet, efter hans bedrift, da han havde brugt over en halv million Yen i samme butik! Det gik udover et Canon 5D Mark IV (kamera).


Det er fredag d. 30. og vi har lige fået fucking SU!!! Resten af sommeren må stå på nas ved mor og far, eller pasta med ketchup, fordi klokken er nu 23:00 lokal tid og vi er på vej ud i Tokyos natteliv for at hamre bajer og cocktails, ses!

Björn og Jacob

Ingen kommentarer:

Send en kommentar