Formiddagen startede med et besøg på kunstmuseet Nezu, som ligger i Minato området af Tokyo, der emmer af velstand. Museet er særlig kendt for sin omfattende japanske have. Denne have fik vi dog ikke set, da programmet var stramt.
Derefter gik tiden med at se de store flagskibe af diverse designer brands, herunder blandt andet Prada, Miu Miu store og Tod's. Fælles for disse bygninger er de er eksponeret og fremstår meget eksklusive og dyre, med legende transparente facader som inviterer den besøgene ind.
Vi var også forbi Taleshita-dori, som er en hel gade dedikeret til teenage-shopping. Her fik Mads Bue shoppet er super sprød FILA t-shirt og Callesen nogle flotte sandaler.
Efterfølgende blev vi præsenteret for et af Kenzo Tanges mesterværker: Olympic stadium, fra 1964. De cirkulære bygninger drager paralleller tilbage til formerne i traditionelle japanske templer, men samtidig moderne i formudtryk og teknik. Her fik vi lov til at opleve den mindste af de to elegante perler, hvor der indenfor var kvinde basketball. Stemningen gav forestillinger, om hvordan bygningerne og de urbane japanske haver blev anvendt og brugt under OL 1964.
Dagen sluttede med et besøg i Tokyos travleste lyskryds - Shibuya Crossing, hvor menneskemængderne var enorme. Det samme var de store tv-skærme med reklamer, som gav en digital indsprøjtning som vi endnu ikke har oplevet endnu på turen.
Derefter blev vi sluppet fri af sensei Claus, efter en lang dag med ømme ben og trætte fødder. Turen gik så hjem på vores hostel for de fleste.
Jakob og Mads
Ingen kommentarer:
Send en kommentar