lørdag den 24. juni 2017

KYOTO - DAG 4

Vi startede med at besøge Higashi-Hongan-ji templet, som hører under Jodo Shinshu buddismen, som yderligere er opdelt i to; Nishi Hongan-ji og Higashi Hongan-ji. Det oprindelige tempel er fra 1321 og den nye tilbygning kom 1998 af arkitekten, Shin. Den nye tilbygning indeholder bl.a. en sal til forskellige forestillinger.



Derefter besøgte vi et traditionelt Kyoto house, som ejes af Master Shiorian. Denne slægt ejer det eneste firma, som laver inderdelen af kimonoen efter gammel tradition.


Turen fortsatte videre til Nijo-jo Castle, der blev bygget til den første Shogun i Edo-perioden. Slottet er blev udvidet af Shogunens barnebarn. Derudover er bygningen kommet på ESCO's verdensarvsliste i 1994. Der findes både en indre og en ydre voldgrav. Den indre omkranser slottet, mens den ydre omkranser haven og de 23 tilbygninger.


Fra Nijo Castle gik vi til Nijo Station, hvor vi så facaden og derefter tog toget til Kyoto Station. Kyoto Station er en del af det tidlige futuristisk design og blev tegnet af arkitekten, Hiroshi Hara, i anledning af den tidligere hovedstads 1200 års oprindelse.


Dagen blev sluttet af i Fushimi-Inari temple hvor 14.000 To-rii porte leder folk op rundt på bjerget. Hvor besøgende har en fantastisk udsigt over Kyoto fra et af hvilestederne. Dette område er den vigtigste Shinto helligdom i det sydlige Kyoto. Shinto betyder "the Way of the Gods" og er den ældste tro i Japan.



Britt og Martine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar