fredag den 23. juni 2017

KYOTO - DAG 3


Vi startede dagen med at tage til Ryoanji Templet, hvor vi så The Rock Garden, der er en Zen have. Haven er den mest kendte stenhave i Japan. Den indeholder 15 sten, der er placeret således at der altid er mindst en skjult bag de andre.



Efter en lang gåtur var vi henne og se guldtemplet, der er dækket af bladguld. Den oprindelige plan var at det skulle dækkes helt med bladguld da det skulle bruges som residens til den pensionerede Shogun.



Efter et berigende besøg ved Kyotos mest berømte attraktion, Guldtemplet, nød 10 af de studerende en lækker frokost i det nærliggende kvarter. Her fik de efter lidt leden, bevæget sig ned af en "skummel" trappe til en lille lokal perle, hvor der blev serveret de mest delikate hot noodles. Stedet vidste sig, som frokosten skred frem, at være et attraktivt sted for de lokale og der dannede sig hurtigt kø ved indgangen. 


Efter lidt hurtigt slurpren, forsatte turen til de kendte zen haver, hvor de studerende ankom til et lille adskilt byområde, beboet både af familier og munke. Her besøgte de et tempel kaldt Daitoku-ji-zen temple, hvor de mødte den søde munk, som læste hans filosofi om zen, i forhold til familie, op på dansk.  Munken havde desuden mødt selveste Steves Jobs. Besøget sluttede med en råbende Claus som ihærdigt forsøgte at få løsrevet de ellers så betaget studerende, fra den nuttede munk, sådan dagsprogrammet kunne fortsætte. Det vidste sig at hans anstrengelser var forgæves, da det efterfølgende tempel havde lukket. Det forhindrede dog ikke de studerende i at hoppe over et hegn for at snappe lidt billeder til samlingen. Indtil en dame kom gående og de studerende flygtede i frygt.

Turen forsatte til tado andos kunstværk iform af garden of fine arts. Her besøgte de studerende den lokale bager og hvorefter skinderne vendte hjemad. Slut prut finale.

Annika, Clara, Lisa og Rebecca

Ingen kommentarer:

Send en kommentar