Dagen startede med at tage metroen fra Kyoto til Osaka. Da vi ankom besøgte vi Umeda Sky building, en 173m høj skyskraber fra 1993 tegnet af Hiroshi Hara. Den 40 etagers høje bygning bød på en fantastisk udsigt ud over Osaka.
Senere bevægede vi os igennem det moderne kvarter America Mura. Kvarteret har en mere kunstnerisk og alternativ atmosfære, da der både er flere specielle butikker og befolkningens udstråling er mere afslappet.
Herefter bevægede vi os ind i Den Den Town, som er et meget hektisk shopping distrikt eller bedre kendt som den elektriske by. Her fik vi 2 timer på egen hånd til at finde frokost og gå på opdagelse i de forskellige butikker.
Næste stop var Namba Park, som er et shopping center med bæredygtig karakter. Centeret har grønne taghaver, der er fordelt på flere niveauer og danner tilsammen et større grønt område midt i Osaka by. Den grønne struktur står i kontrast til de store højhuse og det ellers hektiske miljø. Namba Park er derfor et sted med et lavere tempo og giver plads til fordybelse.
Dagen sluttede af med at vi skulle spise aftensmad med en gruppe japanske dansk-studerende. En super hyggelig aften, hvor der blevet smagt forskellige retter af japansk mad og samtalerne foregik på dansk.
Så alt i alt en oplevelsesrig dag med storskala arkitektur, storbyliv og nye venskaber.
Cathrine og Anne
Ingen kommentarer:
Send en kommentar